GALÉRIA Palej Tibor - 2017. 11. Fehérvárcsurgó
Fehérvárcsurgó - 11 nap, a 11 esen!!!

Már az év elején tudtam, hogy õsszel egy viszonylag hosszabb pecát fogok megejteni, valamikor a szezon vége felé közeledve..
Ennek csupán a helyszíne volt kérdéses számomra...
Elsõsorban a Tessedik kavicsbánya tó volt a kiszemelt vallattandó víz, ahol október 26-november 5 között tartózkodtam volna, de a bánya eladása végett ez a helyszín Fehérvárcsurgóra módosult.
A csurgói tározó nem ismeretlen terep számomra, kb 5 éve rendszeresen visszatérek oda, de még egyszer sem horgásztam a 11 es helyen, amit jelen esetben a kényszer szült, a Tessedik pálya kiesése miatt...
Kockázatos vállalkozás volt, ugyanis helyismereteim szerint a horgászhelyek közül itt a legsekélyebb a tó.
A vízállás alapból alacsony volt, már az érkezésemkor 1,5m víz hiányzott a tározó megszokott szintjébõl, ezért kissé aggodtam, hogy a gyors lehűlésben, uszonyos kedvenceim, a tó mélyebb területeire húzódnak.
Célállomásomon, október 26.án szélcsendes, ragyogó napsütéses idő fogadott, édesapám segítségével, (aki társult mellém néhány nap erejéig), gyors táborállítást követően, már vízen is voltam helyet keresni, a gondosan összeállított, felcsalizott szerelékeimnek.
Radar és tapogatórúd segítségével találtam két helyet, ahol viszonylag kemény aljzat fogadott, úgy döntöttem, hogy itt helyezem el a bójáimat....

Első este ketten két-két bottal vettük üldözõbe a pontyokat, 4-ből kettõ, a német származású Progressive Baiting bojlik kínálatából, a Bandito Fish dupla 24mm-es méretben került bevetésre, a harmadikat pálcát Candy Mapple dupla 18mm-es golyókkal küldtem hadjáratra, míg az utolsó, azaz a negyedik vízvallatóra, a saját recept szerint Progressive alapanyagokból készített kávé-rák ízvilágú bojli került, dupla 18mm-es méretben.
Elsõ éjszaka elsõ hala, mint utólag kiderült, egyben a túra legnagyobb hala is lett, egy meseszép 19,5 kg-s tükörponty személyében, ezen csodás példány, a Bandito Fish hallisztmentes bojlira csábult el.
Az éjszaka folyamán a másik három bot is adott 7-13 kg közötti halakat, melyeknek már a csónakból visszaadtam szabadságukat, azaz közvetlen merítés után engedtem õket távozni az éltetõ elemükbe…
A hosszú utazás miatt annyira fáradt voltam, hogy az éjszakai kapásokat követően, csak reggel húztam vissza mind a négy botot, és éppen a fejlámpám töltésébe kezdtem volna, amikor legnagyobb pánikomra kiderült, hogy az aggregátorom nem indul el.
Mivel apukám ott volt még velem, gyorsan elautóztam Fehérvárra, ahol minden cserelhetõ alkaltrészt beszereztem melyekrõl sejtettem, hogy felelõsek lehetnek a meghibásodásért, viszont legnagyobb szomorúságomra, a szerkezet továbbra sem akart működni, illetve ami még nehezítette az addig sem rózsás helyzetem, apukámnak is vissza kellett mennie Ausztriába, tehát egyedül maradtam..

Következõ éjjel ismét erőteljes, húzós kapásra ébredtem...
Egy előzőleg kifogott kissebb példány miatt, ekkor már csak 3 bot volt élesítve a 4-bõl, csónakba pattantam és már mentem is rá a mozdony erejével bíró bojlifalóra, akirõl több mint 20 perces, élménydús fárasztást követõen kiderült, hogy egy 17,5 kg-s meseszép töves, makulátlan pikkelyesorokkal...Gyors fotózás után már engedtem is útjára, azzal a megbízással, hogy szóljon a többieknek milyen jó kezekben volt nálam, bátran megtisztelhetnek a látogatásukkal..
Az éjszaka folyamán további öt kapást könyvelhettem el, viszont a megszákolt egyedek közt egyiket sem találtam fotógén alkatnak, ezáltal már a csónakból visszakapták szabadsagukat.
Eljött a reggel, de engem a napfelkelte már ébren talált, a víztükröt kémlelve, uszonyosokra utaló jeleket kerestem a tükörsima tavon, sajnos semmi olyat nem láttam, ami a segítségemre lehetett volna, hogy további kapásokat tudjak kieszközölni...
Egyedüllétem ellenére, a nap gyorsan eltelt, este pedig Móri barátom meglátogatott ideiglenes lakhelyemen, aminek nagyon örültem, hiszen végre volt akivel eszmecserét folytassak...
A legyugvó nap sugarainak utolsó fényében, ismét kapásra lettem figyelmes, majd egy újabb páratlan fárasztási élménnyel illetve a kapás elkövetõének fényképével lettem gazdagabb, ugyanis a párharcot megnyervén, egy csodás 17-kg pikkelyest meríthettem...
Az éjszaka viszonylag nyugisan telt, annyi történéssel, hogy két kapás törte meg a csendjét, szinte 5 perc különbséggel, de ezúttal nem tartottam lencsevég elé a már legyõzõtt ellenfeleim, mert elmaradtak az általam felállított mércétõl.
Vasárnap reggel, felkészültem az elõrejelzések szerint 11 órakor érkezõ viharra, ami a mondottaknak megfelelõen, óramű pontossággal, 11ó-kor meg is érkezett ..
Természetesen addigra a tó 3/4 e elmenekült, a vihar pedig úgy viselkedett, mint egy rossz feleség válás után: amit talált mindent vitt...

Az erõs, néha már orkán erejû szél, esõvel megspékelve, egészen másnap reggelig boldogított, de ennyire ne ugorjunk elõre, mert még az éjszaka folyamán, a hatalmas szélben, mindkét botom egyszerre megindult.
Egyik Surface Creeper botom végén egy aprocska 3 kg-s ponty ficánkolt melyet gyorsan elengedtem, ezzel párhuzamosan a másik botomon egy erõteljesebb hal küzdött, viszont neki sikerült a kiméleti szélén lévõ akadóba menekülni.
Gyorsan mellecsizmába is bújtam, és már robogtam is befelé, kb 20 percbe telt amíg a derekig érõ vízben valamint a 100 km/h szélben kifűztem a halat az ágak közül, de fáradozásom újfent siker koronázta, mert egy igazi őserőtől duzzadó, 15+os Csúrgói uszonyost tarthattam kezeimben.
A hallal való küzdelem során megsérűlő mellecsizmám elég rendesen megtelt vízzel, tehát gyorsan elengedtem ellenfelem, majd miután kimásztam a partra, visszasétáltam a helyemre....
Átöltöztem, azután alaposan befűtöttem a sátorba, és mivel részben megviseltek az addig történtek, a szélnek pedig esze ágában sem volt alábbhagyni, arra a döntésre jutottam, hogy az éjszaka további részét alvással töltöm, rápihenek a még elõttem álló, néhány nap pecára...
Hétfõ reggel Dani barátom is megérkezett, akivel a hét hátralévõ részében együtt pecáztunk, én pedig megragadtam az alkalmat és elrongyoltam egy autó szerelõhõz, aki végre megjavította az aggregátorom, majd azzal a lendülettel, a gázpalackom is kicseréltem a fûtéshez.
Este filmezéssel töltöttük az idõt, de az addigra már menetrendszerűen érkezõ 20 órai kapás, ismét egekig küldte bennem az adrenalint, úgy rontottam ki a sátorból, mint akit üldőznek.
Csónakból bonyolított párviadalt ezúttal én nyertem, győzelmem trófeája ezúttal egy meseszép 16,5 kg-s tükörpony volt, bánatomra ez a hal volt a legnagyobb, a pecatúrából még megmaradt időintervallumból...
Azt követõen esténként rendszeresen megvolt a 3-4 kapásom, kivéve szerda este, mert akkor meglepetésre, egy 10 körüli tövesen kívûl, alvással tölthettem az este többi részét..
Ez az este kicsit visszatöltött, ami eléggé rámfért, mert nagyon fáradt voltam már, a horgásztúra kezdete elõtt...

Új erõvel nekilendültem, de nappal egyetlen kapást sem tudtam kicsikarni, ellenben az éjszakai ejtõs kapás eredményeként, egy 15,5kg-os pikkelyes ponttyal tudtam fényképezkedni, mely példány rendkívül formás fazonjával, nagy örömöt okozott számomra, a hideg éjszaka közepén.
Visszavittem a botot, és tovább filmeztünk, amibõl 15 perc elteltével, ejtős kapással, ismét ugyanazon botra volt jelentkező, egy 12-13kg körüli ponty személyében, természetesen ő is sértetlenül távozott, partrahozatal nélkül...
A horgászat további napjai már csak kissebb pontyokat adtak, péntek éjszaka még sikerült 2 db 13 körüli pontyot szákolni.
Szombat reggel, a pakolás örömére miért is ne, hatalmas szinte átláthatatlan köd szállt le a tóra, "megkönnyítve" számunkra a bóják kihozatalát, valamint az összepakolást.

Összegezve a túrán tapasztaltakat, elmondhatom, hogy kellemesen meglepett a 11 es horgászhely, mert a alacsony vízállás ellenére, számtalan testes halat tudtam szákba terelni, kivétel nélkül nagyot csatáztam mindegyik példánnyal, kisebbel-nagyobbal egyaránt...
A morcos idõ valamint a vihar okozta károk elszenvedése ellenére rendkívül jól éreztem magam, biztosan fogok még bizalmat szavazni a Csurgói 11.- es helynek!